Nieuczciwy sprzedawca i zakup nowego roweru. Mieszanka wybuchowa.

Stoisz przed decyzją o zakupie nowego roweru miejskiego albo cross’a? Upewnij się, że jesteś odporny na infantylne wskazówki nieuczciwych sprzedawców. W przeciwnym razie możesz być pewien, że model, na jaki namówi cię właściciel sklepu nie będzie wpisywał się w twoje potrzeby.

 

Uważaj na mylące porady nieuczciwego sprzedawcy

Mit 1: Siodełko musi być przede wszystkim estetycznie wykonane

Nie, estetyka wykonania siodełka jest w kontekście wysiłku na rowerze absolutnie bez znaczenia.

Jeśli podróżujesz przede wszystkim po mieście, zadbaj o grubsze podbicie, może być też sprężynowane (uwaga: wygoda tylko na krótkich dystansach). Na trasę wybieraj siodełka sportowe, które będą gwarantowały odpowiednią wentylację.

Pamiętaj też o samej wysokości siodełka. Kiedy pedał jest wychylony maksymalnie w dół, siedząc na rowerze twoja noga powinna być wyprostowana. Nawet delikatnie zgięte kolano może być powodem, dla którego rzepka będzie nadmiernie obciążona, a ty odczujesz nieprzyjemne pieczenie za każdym razem, kiedy wybierzesz się w dłuższą podróż za miasto.

Mit 2: Możesz zaoszczędzić na uchwytach kierownicy

Dobre uchwyty rowerowe to koszt przynajmniej 100 złotych, ale w zamian otrzymujesz wysokiej klasy produkt, który będzie trwały i komfortowy w użytkowaniu.

Najtańsze uchwyty rowerowe, które dostaniesz w sklepie mogą kosztować zaledwie 10-15 złotych, ale możesz być pewien, że po przejechaniu kilku kilometrów, twoje nadgarstki dadzą ci znać, że mają już dość. Z kolei nadmiernie obciążony nadgarstek powoduje uporczywe drętwienie palców i dłoni.

Mit 3: Za napompowanie opon azotem warto dopłacić

Jeśli twój sprzedawca zaproponował ci dopłatę za napompowanie dętki rowerowej samym azotem, to o ile rzeczywiście dysponuje odpowiednim sprzętem (serwisant powinien dysponować m.in. pompą do odessania powietrza), taki zabieg jest bezcelowy. Po pierwsze, powietrze, którym oddychamy składa się tylko w 21% z tlenu i aż z 78% z azotu.

Pompowanie opon azotem samym ma pewne uzasadnienie, ale to tylko w przypadku samochodów osobowych, co i tak pozostawia wiele wątpliwości (opona wypełniona azotem ma rzekomo niższe opory toczenia).

Mit 4: Tania opona rowerowa to dobra opona

Pamiętaj, że dobrej klasy opona rowerowa powinna być w 100% wykonana z gumy. Nylon lub inne mieszanki drugiej kategorii to realny powód do zmartwień – ich wytrzymałość na ścieranie i przebijanie jest kilkukrotnie niższa od opon tradycyjnych (najtańsze opony nylonowe to zakup najwyżej na 1 sezon, szczególnie jeśli na rowerze jeździsz dość intensywnie).

Mit 5: Jeśli hamulce rowerowe to tylko V-Brake

Mimo że hamulce tarczowe stają się coraz popularniejsze, to standardowe V-Brake nie będą wcale takim złym zakupem. Nie dość, że są znacznie lżejsze, to koszt ich zakupu jest nieporównywalnie niższy.

Poza tym, hamulce tarczowe są trudne w naprawie podczas awarii na trasie, a ich regulację powinieneś powierzyć specjaliście.

– –

Źródło: materiały prasowe wrocławskiego sklepu rowerowego ProBike.

Post Author: szybka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *