Jak mieć płaski brzuch?

Płaski brzuch to nie tylko marzenie kobiet, które chcą apetycznie wyglądać w bikini. Także mężczyźni chcą pochwalić się wyrzeźbionymi mięśniami i wadzi im miękki brzuszek. Czy są jakieś konkretne, skuteczne ćwiczenia, które zagwarantują płaski brzuch? A może specjalna dieta nie dopuści do powstania oponki? Sprawdźmy.

Wyrzeźbienie mięśni brzucha wcale nie jest takie proste, ale przy zachowaniu kilku zasad, regularnych, odpowiednio dobranych treningach i diecie nie ma możliwości, aby brzuch nie wyglądał lepiej.

Najważniejszą zasadą jest systematyczność. Zrobienie nawet tysiąca brzuszków jednego dnia, a potem dwutygodniowy przestój prowadzą donikąd, szkoda czasu na ćwiczenie zrywami. Albo przykładamy się do treningów, albo lepiej je sobie odpuścić. Warto ustalić z trenerem lub inną osobą, która zna się trochę na kulturystyce czy fitnessie odpowiedni program treningowy – ilość, częstotliwość i rodzaj ćwiczeń.

Mylą się Ci, którzy myślą, że sposobem na płaski brzuch są tylko ćwiczenia na mięśnie brzucha, a zgrabne nogi zyskamy tylko dzięki przysiadom i rowerowi. Aby wyszczuplić konkretną partię ciała, należy wykonywać ćwiczenia aerobowe, ogólnorozwojowe.  Milion brzuszków dziennie nie pomoże, jeśli poza nimi nie zrobimy absolutnie nic innego, a  dodatkowo nie będziemy przestrzegali diety.

Rodzaje ćwiczeń ogólnorozwojowych, jakie możemy wykonywać, chcąc mieć płaski brzuch:

Jogging – w plenerze, ale także na bieżni

Orbitrek – absorbuje wiele grup mięśniowych; można manualnie ustawić intensywność treningu w zależności od posiadanej kondycji

Rower – latem w plenerze, zimą stacjonarny

Pływanie – zawsze i wszędzie; jeden ze sportów, który angażuje największą ilość partii mięśniowych

Sporty zespołowe – koszykówka, piłka nożna, siatkówka

Ćwiczenia siłowe są oczywiście równie ważne. Uczulamy tylko, aby nie stanowiły jedynej formy aktywności, a stały się integralną częścią treningu. Popularna i zachwalana tzw. 6 Weidera jest bardzo skutecznym treningiem. Wiąże się jednak z koniecznością wyjątkowej systematyczności. Każdego dnia należy wykonywać ten sam zestaw ćwiczeń, codziennie wzbogacony o kolejne powtórzenia i serie. I tak przez 42 dni. Ci, którym udało się wytrwać, narzekają, że ćwiczenia są trochę monotonne, ale za to dają zadawalające rezultaty. Jednak po zakończeniu całej 6 Weidera trzeba nadal ćwiczyć (można już inne zestawy ćwiczeń), ponieważ wyrzeźbione mięśnie mogą szybko zaniknąć. Chcesz zacząć program 6 Weidera? Tutaj znajdziesz całą stronę poświęconą tym ćwiczeniom.

Obok 6 Weidera, ciekawą propozycją są ćwiczenia typu ABS. Jest to specjalnie opracowany system ćwiczeń na mięśnie brzucha, który ma zapewnić rezultaty poprzez staranność wykonywanych ćwiczeń, systematyczność i ich odpowiednie dobranie. Ćwiczenia nie zajmują wiele czasu, bo cała sesja trwa ok. 8 minut. Trzeba ją powtarzać minimum 4 razy w tygodniu. Ćwiczenia są tak dobrane, że pracuje się nad różnymi partiami mięśni: angażowane są mięśnie skośne, górne i dolne mięśnie brzucha

Tak wyglądają ćwiczenia ABS:

Kilka rad na sam koniec:

  • Pamiętaj o diecie – najlepsze treningi nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, jeśli zaniedbamy dietę
  • Nie śpiesz się – ćwiczenia siłowe wykonuj dokładnie i starannie. Nie ilość jest tutaj najważniejsza a jakość. Dynamiczne, szybkie ruchy zarezerwuj na ćwiczenia cardio.
  • Bądź systematyczny – jeżeli wyjątkowo nie masz ochoty na ćwiczenia, idź chociaż na spacer albo potańcz. Nie zaniedbuj aktywności, bo łatwo się rozleniwić i wypaść z rytmu.
  • Nigdy nie rezygnuj z rozgrzewki i stretchingu – to dwie, często zaniedbywane formy ćwiczeń, ale są niezbędne do pełnego treningu.

Post Author: szybka

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *